keskiviikko 6. helmikuuta 2013

Verhoja ja tilpehööriä

Päässä on monta ideaa ja tekemistä, mitä pitäisi toteuttaa kotona. Mutta olen kuitenkin sisukkaasti pitänyt kiinni opiskeluista. Olen istunut kiltisti tietokoneen ja kirjapinon kanssa.

Illalla oli kuitenkin pakko järjestää eteistä, että aamulla pääsee ovesta ulos. Samalla oli tarkoitus ottaa "jouluvalot" pois. Mutta sitten totesin, ettei ne olekaan niin jouluiset. Ihan talvisethan ne ovat lumiukko-valoineen.

Punaista sydäntä mietin hetken verran, mutta se on ollut viime vuodenkin ikkunassa, niin saa olla nytkin.

Verhoistakin otin sitten muutaman kuvan. Ne olen tehnyt jo reilu vuosi sitten. Siitä samaisesta kankaasta kuin olohuoneen verhojen yläosa. Nauhatkin on tehty samasta kankaasta, lapset laitoin piirtämään niihin sydämiä kangastusseilla.

Keskellä oleva johto on alhaalla olevan pallon johto.

Verhon rulla on yksinkertaisesti rullattu kangaspakan sisältä saatavan pahvirullan ympärille. Näitä, olen saanut ilmaiseksi joistakin kangaskaupoista ja säästellyt, kun olen ostanut kangasta.
Tuo rulla on myös erinomainen esimerkiksi vahakankaan säilytykseen. Kun se saa olla rullalla, ei tule viikauksesta painaumia.

Lasten piirokset nauhoissa antavat eloa. Toisaalta ne ovat helposti vaihdettavissa tarpeen vaatiessa.


Eihän tämä nyt niin jouluinen ole... On muuten tehty ilmapallon päälle pyöritetystä paperilangasta, itse tämäkin. Sisälle työnnetty paristoilla toimivat LED-valot.

Tämäkin itse tehty, eri kokoisia puuhelmiä rautalankaan ja siitä taivutettu sydän. Tämä on kyllä jouluinen, mutta jotain pitää jättää ainakin pääsiäiseen asti.
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti